28 Ağustos 2016 Pazar

İlk Bakış | UnReal: Gerçek Olmayan Bir Şovun Anatomisi

Genellikle bir yabancı diziyi tavsiye etmek veya hakkında bir şeyler karalamak için ya herhangi bir kanalda yayınlanıyor olmasına ya da bir şekilde ulaşılabilir olmasına dikkat etmeye çalışıyorum. 

UnReal'ı izlerken de beni bir "Bu diziyi bizde yayınlayan bir kanal yok mu ya?" merakı sardı. Sorumun cevabını ararken de karşıma dizinin ikinci sezonunun Dizimax Drama'da 21'inde yayınlanacağı çıkıverdi. Ben de zaman denk gelmişken bayılarak izlediğim bu dizi hakkında bir şeyler yazayım dedim.

Öncelikle nasıl bir dizi ondan bahsedeyim.

Daha önce hiç popüler ve insanı çok sürükleyen reality şovların/yarışmaların kamera arkasını merak ettiniz mi? Survivor, Kısmetse Olur, Bu Tarz Benim... Ben eden kitleden olduğumu söyleyebilirim. Kamera arkası derken de konumuz olayın merkezindeki 'bütün' bir ekip. Kameramanından ışıkçısına, yarışmacılarından patronuna kadar kayıt yokken aslında neler yaşandığından bahsediyorum. Reality şov bile olsa nelerin planlı ve aslında birer kurgu olduğundan... Malzeme çıkarmak için neler yapıldığından.

UnReal da işte tam olarak buna hizmet eden bir televizyon dizisi. Amerika'da her hafta 15 milyon civarı izleyisinin olduğu kurgu televizyon şovu Everlasting'teyiz. Bir flört şovu olduğundan dilerseniz kafanızda güncel örnek Kısmetse Olur ile eşleştirebilirsiniz. Yarışmanın merkezinde bir erkek ve onun gönlünü çalarak yarışmadan birincilikle ve gelinlikle ayrılmaya çalışan bir sürü kız var.

Hikayemizin bir diğer temeli ise yarışmanın yapımcısı Quinn King ve çalışanlarından Rachel Goldberg. Her sezon kurgu yarışmanın bir sezonunun arkasında yaşananlar üzerine. Üstelik üçüncü sezon onayı aldığı da şimdiden açıklanmış durumda.

Devamı için

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder