14 Şubat 2011 Pazartesi

Shameless e2'de Başlıyor!


Normalde beklerim. Benim bir diziye başlamam için dizinin sadece konusunun ve kadrosunun ilgi çekici olması yetmez, o dizinin en az 1 sezonu çıkartması gerekir. Sen diziye başla, reytingi iyi olmasın, 5-6 bölümde yayından kalksın. Olur mu hiç yahu? Yok, dayanılası olmuyor, kuduruyorum ben! Onun için elimden geldiğince dikkatli olmaya çalışıyorum. Ama arada istisnalar olmuyor mu tabi ki oluyor. Bakınız: Shameless!

Dizi İngiltere’de 8 sezondur devam eden aynı adlı diziden uyarlanan kaba tabirle ‘araklanan’ Amerikan versiyonu aslında. Çok da değil hani daha 1 ay önce yani 9 Ocak 2011’de başladı. Toplasan 5 bölüm-cük yayınlandı. 1. sezon ise 12 bölüm sürecek. Kanal ise Showtime… Yani başlama nedenlerimden biri. Adamlarda reytingi çok sallamama durumu var, bünyede stres yaratmıyor yani. Haftası geliyor, bölüm geliyor ve izleniyor J Neyse efendim başlığın da bize anlattığı gibi dizimiz 17 Şubat Perşembe günü e2’de başlıyor. Peki, o zaman başlamışken tanıtımla da devam edelim tam olsun madem.


Konu

Öncelikle diziyi drama görünümlü komedi diye tanımlasak yalan olmaz. Dizi ekonomik durumları çok da parlak olmayan 6 çocuk 1 babadan oluşan ailenin yaşadıklarını anlatıyor. Ailenin başına her bölüm trajikomik hatta direk tam komedilik olaylar geliyor. Aile üyelerimize ilaveten esas oğlanımız ve komşu karakterlerimizin katılımı ile işler daha da karışıyor ve eğlenceli hal alıyor.


Karakterler

1-Frank Gallagher

Ailenin çürük de olsa lideri, demirbaşı olan karakter. En büyük hatta belki de tek hobisi saatlerce içki içmek... Yaptığı tek iş de her ayın son cuması gidip işsizlik maaşını bankadan tahsil etmek olsa gerek. Dikkatsiz, bencil hatta narsist biri olan Frank pek gösteremese de çocuklarını karısı gibi bırakıp gitmeyecek kadar çok seven bir baba. Çocuklarının her biriyle de ilginç ilişkileri, onlarla ilgili ilginç düşünceleri var. Bu da zaman zaman çocukları ile arasında ilginç diyalogların yaşanmasına sebep olabiliyor. Karakteri Emmy ödüllü ünlü oyuncu William H. Macy canlandırıyor.


2-Fiona Gallagher

Gallagher ailesindeki en büyük çocuk, Frank’in de deyimiyle onun en büyük yardımcısı. Ayrıca ona göre annesinin iyi olan bütün özelliklerini almış. Evin annesi kaçtıktan sonra evde anne rolünü üstlenip, aileyi bir arada tutan, idare eden karakter. Aileye Frank’ten pek fayda olmadığı için düşük ücretli birçok işte çalışıyor. Erkeklere de güvendiği pek söylenemez. Dizide Fiona’yi Emmy Rossum canlandırıyor.

3-Lip Gallagher

Asıl adı Philip, ama herkes onu Lip diye çağırıyor. Ailenin ikinci büyük ve en büyük erkek çocuğu. Frank’in de deyimiyle oldukça zeki ve cin gibi bir karakter. Okulda onur listesinde olan biri ve amacı bilim alanında bir gelecek ve kariyer sahibi olmak. Yeri geldi mi kaba kuvvet kullanmaktan da çekinmeyen Lip ailesi için gerektiğinde yapmaktan çekineceği şeyi de olmayan bir karakter. Frank ile çok yakın olduklarını söyleyemesek de özellikle kardeşi Ian ile oldukça yakınlar. Hatta onun durumunu farkettiğinde anlayışla karşılayacak kadar da kardeşini seviyor. Okuldan arkadaşı olan ve fizik dersi verdiği Karen ile de arasında oldukça “yakın” bir ilişki var. Dizide Lip’i Jeremy Allen White canlandırıyor.



4-Ian Gallagher

Ailenin Lip’ten sonra gele üyesi. Frank pek hoşuna gitmediğini belli etmemeye çalışsa da ailenin anneye en çok benzeyen çocuğu olan Ian, babasına göre çalışkan, işine bağlı ve disiplinli birisi. Lip ile arası oldukça iyi. Askeri okulda okuyor ve okul sonrası mahalledeki markette çalışıyor. Onun da evli, çocuklu ve Müslüman patronu Kash ile “yakın” bir ilişkisi var. Dizide Ian’ı Cameron Monaghan canlandırıyor.


5-Debby Gallagher

Ailenin küçük kızı Debby babasına göre tam bir melek hatta Tanrı’dan hediye. Ailede Fiona’dan sonra babasına en çok hatta belki de tek destek çıkan karakter olan Debby aynı zamanda ailenin de en yardımsever kişiliği. Kendi durumlarının aksine yardım kuruluşları için para toplayıp bunun çok cüzi bir kısmını kendisine ayırıyor. Dizide Debbie’yi Emma Kenney canlandırıyor.


6-Carl Gallagher

Frank’in kendisini çok iyi tanımadığını söylediği Carl, ailenin en küçük ikinci ferdi. Oda kafayı hayvanlarla bozmuş desek yalan olmaz. Dışarıdan bulup getirdiği hayvanlarla yaptıkları pek bilinmiyor. Ağabeyleriyle aynı odada kalıyor ve onlara yakınlaşıp arasında olup bitenleri öğrenmeye oldukça hevesli. Dizide onu Ethan Cutkosky canlandırıyor.


7-Liam Gallagher

Ve küçük Liam… Aslında onun için söylenebilecek en belirgin şey renginin diğerlerinden farklı olmasıdır herhalde. Frank onun bir yıldız olacağını düşünüyor. Liam onun alkol problemi için kendisine atanan ilk destekçesinden olma oğlu. Dizide Liam’ı Brenna Kane Johnson ve Blake Alexander Johnson kardeşler canlandırıyor.


8-Steve

Açıkçası henüz bilindik bir soyadı yok, varsa da ben bilmiyorum. Neyse efendim Steve dizimizin esas oğlanı olan karakter. Bir partide dans ederken gördüğü Fiona’dan çok etkilenip ona aşık oluyor. Fiona da ona boş değil hani. Fiona ile tanışıp aileye giren Steve çıkmaya da niyetli değil gibi. Ailedeki bireyleri seviyor ve onlar için elinden geleni yapmaya çalışıyor. Hatta elinden gelme konusunda ne kadar ileri gidebileceğini de daha başlarda görebiliyoruz. Kendisi hakkında çok da bir şey bildiğimiz söylenemez. Dizide karakteri Justin Chatwin canlandırıyor.

9-Kevin Ball& Veronica Fisher

Aslında Gallagherların komşusu olan ama oldukça yakın oldukları için artık aileden sayılır diyebileceğimiz çift. Birbirlerine olan cinsel arzuları oldukça yüksek olan bir çiftimiz. Birbirlerine ve aileye çok bağlılar ve onlara yardım konusunda ellerinden gelen yapıyorlar.




Değerlendirme

Komedi pek sevmem. Komedi sevilmez mi demeyin bazen pek sevilmiyor işte. İzleyebilmem için kadroydu, yakındakilerin tavsiyesiydi falan filan birçok şey lazım işte. Dizi anlamında HIMYM ve The Bing Bang Theory’den öteye geçemedim zaten. Herkesçe sevilen şeyler anlayacağınız. Mizaç yoksunluğu mu dersiniz duygusuzluk mu bilemem. Ama bu farklı! Toplasanız 5 bölüm yayınlandı ama ben özellikle son 2 bölümdür ağzımı kapatamaz hale geldim. Hatta 5. bölümde bildiğiniz kahkaha attım. Hatta sonu aklıma geldikçe hala gülümsüyorum. İşin özeti hep söylüyorum ama komedi seviyorsunuz, kaliteli iş istiyorsanız kesinlikle izleyin.

Dizide boş denilebilecekbir karakter yok gibi. Her karakterin kendince bir olayı, aksiyonu var. Oyunculuk desen o konuda sanki herkes oldukça profesyonelmişçesine oynuyor. Bu da benim gibi komediyi pek sevmeyen biri için bile diziye ısınmayı kolaylaştıran bir etken. Kendimce ben Lip ve Veronica’ya bayılıyorum. Ian, Fiona ve tabi ki Frank de gayet iyiler. Aslında hepsine ayrı ayrı gülebildiğim için sanırım bu diziyi bu kadar sevdim. Yahu biri Carl’ın hayvanlara yaptığı binbir çeşit eziyetimsi şeylere bile güler mi? Gülüyor işte.

---) Yalnız belirtilmeden geçilmemesi gereken bir detay var. Dizide küfürlü diyaloglar ve cinsellik miktarı bazıları için rahatsız edici olabilir. Bence değil ama işte beğenmeyen çıkar mutlaka. O yüzden size eğer rahatsız oluyorsanız e2’den ama eğer sorun değilse internetten direk ya da indirerek izlemenizi tavsiye ederim. Hatta bence boşverin e2 falan direk internet kullanın. E bu durumda yazıdaki başlık ne alaka derseniz de tanıtım yapacaktım bahaneyi buldum derim J İyi izlemeler+gülmeler o zaman.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder