28 Şubat 2011 Pazartesi

Oscar'ın Ardından...


Sonunda beklenen gün geldi ve aslında bu sabaha kadar devam eden bir törenle Oscar ödülleri dağıtıldı. Tören nasıldı dersek, bana kalırsa iyi bir tören oldu. Mükemmel miydi tabi ki hayır ancak ama yine de kendi içinde geçti gitti gibi oldu. Genç sunucu işini takdir ettim ben. Hele Anne Hattaway seçimi zaten 10 point lik bir durum yani. Ödüllere gelirsek “beklenilesi” kelimesi de onlar için en uygunu olur. Çoğu ödülün kimler tarafından alınacağı belliydi ve onlar da ödülü kucakladılar. 1 tanesine şaşırdıysam ne olayım! O yüzden Kırmızı Halı töreni daha merak ettiriciydi benim için.

(Not: Sandra Bullock’a ayılıp bayıldım törende, o nasıl bir güzelliktir allasen J Bu arada törendeki kıyafetlerin birçoğu da çok başarılıydı. Penelope Cruz, Scarlet Johansson, Mila Kunis, Natalie Portman falan maşallahları vardı. Bir de canım Helena Bonham Carter’ı en rüküş olarak seçmişler ya duyunca kalbim kırıldı J)

Peki kim aldı bu ödülleri? Kimdi benim tahminler?

En İyi Film: The King's Speech

Tuttu +1 J

En İyi Yönetmen: Tom Hooper (The King's Speech)

David Fincher ve arasında çekişme olacak demişim. Herkes Fincher bekliyordu ama film ve yönetmen aynı oluyor kuralı bozulmadı. Kendime 0,5 veriyorum.

En İyi Erkek Oyuncu: Colin Firth "The King's Speech''

Tuttu +2,5 J

En İyi Kadın Oyuncu: Natalie Portman "Black Swan"

Herhalde tutucaktı. Başkasına vermeleri törenin en büyük rezaleti olurdu. Maazallah güzelim kadın doğururdu oracıkta. +3,5

En İyi Yardımcı Erkek Oyuncu: Christian Bale (The Fighter)

Tuttu. +4,5 J

En İyi Yardımcı Kadın Oyuncu: Melissa Leo (The Fighter)

O kadar da istedim Helena alsın diye, o kadar ödül verdiler The King Speech’e ama bunu layık göremediler canım kadına. Ama yine de bir nebze dediğim oldu, 0,5 daha verdim kendime J

En İyi Yabancı Film: In a Better World / Susanne Bier / Danimarka

Törenin başında da Biutiful ve Kanada yapımı bir başka filmi ön plana çıkarmıştı NTVdeki Oscar programını yapanlar ama Globe da olduğu gibi oldu ve ben haklı çıktım J +6 J

En İyi Uyarlama Senaryo: The Social Network, Aaron Sorkin

Belliydi işte alacağı, kime sürpriz oldu ki? O değil de İnception konusu hala içimde uktedir. +7 J

En İyi Orijinal Senaryo: The King's Speech: David Seidler

Tuttu. +8 J

En İyi Animasyon: Toy Story 3

The King Speech in alma ihtimaline bile %99 denirdi ama buna denemezdi yani. +9 J

Kendimce yaptığım 10 tahminden 9/10 çıktı. Aslında 110 bile denilebillir. Globe'dan sonra daha ne olsun işte der konuyu da kapatırım ben. Neyse efendim, buradan ilerisi biraz daha detay ya da teknik diyebileceğimiz dallar. Dediğim gibi Inception gecede 4 dalda ödül aldı ama onları da teknik daldan aldı. Hayırlı olsun diyeyim yoksa bu konu uzar malum.

En İyi Görüntü Yönetimi: Inception - Wally Pfister

En İyi Sanat Yönetmeni: Alice in Wonderland - Robert Stromberg, Karen O'Hara

En İyi Animasyon (Kısa Metraj): The Lost Thing

En İyi Müzik: The Social Network, Trent Reznor ve Atticus Ross

En İyi Şarkı: Randy Newman, If I Rise - 127 Hours

En İyi Görsel Efekt: Inception, Paul Franklin, Chris Corbould, Andrew Lockley ve Peter Bebb

En İyi Kurgu: The Social Network Angus Wall ve Kirk Baxter

En İyi Ses Miksajı: Inception, Lora Hirschberg, Gary A. Rizzo ve Ed Novick

En İyi Ses Montajı: Inception, Richard King

En İyi Makyaj: The Wolfman, Rick Baker ve Dave Elsey

En İyi Kostüm: Alice in Wonderland, Colleen Atwood

Laf Oscarlardan açılmışken Oscar'dan 1 gün önce açıklanan Altın Ahududular yani En Kötü Oscar'lar da sahiplerini buldu. Ödüllerde "En kötü film" aksiyon filmi "The Last Airbender" oldu. Ashton Kutcher "Valentine's Day" ve "Killer" filmlerindeki rolleriyle en kötü erkek oyuncu seçilirken, ön kötü kadın oyuncu ödülünü "Sex and the City 2" filminin aktrisleri Sarah Jessica Parker, Kim Cattrall, Kristen Davis ve Cynthia Nixon aldı.

Jessica Alba "Valentine's Day" filmindeki rolüyle en kötü yardımcı kadın oyuncu seçilirken, Jackson Rathbone "The Last Airbender" ve "The Twilight Saga: Eclipse" filmlerindeki performansıyla en kötü yardımcı erkek oyuncu ödülünün sahibi oldu. M. Night Shyamalan'ın "The Last Airbender" filmi en iyi film ödülünün yanı sıra en kötü senaryo ve en kötü yönetmen ödüllerini de aldı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder