16 Nisan 2016 Cumartesi

İlk Bakış: Game of Silence: Ben hiç unutmadım, unutamam...

Game of Silence: Ben hiç unutmadım, unutamam...

Sayılı gün çabuk geçer derler, tartışmalı laf ama Game of Silence için bekleme süresi nihayet sona erdi. Böylece de Türk televizyonlarında yayınlanmış bir dizinin uyarlaması ilk kez Amerikan televizyonlarında kendine yer bulmuş oldu. Detayına fazla girmeyeyim, birkaç gün önce yayına giren “Suskunlar vs. Game of Silence: Kim Kimdir?” başlıklı yazıda yeterince detaya girmiştim zaten. Ama hiç değilse “Hayır, Suskunlar aslında Sleepers filminden uyarlama değil!” cümlesini kenara bırakayım, içimde kalmasın; biz gelelim konumuza.
Lafın sonunu şimdiden söylemek istiyorum: Amerikalılar Türk dizisi uyarlamasını güzel şekilde yapabiliyorlarmış. Game of Silence’in 10 bölümlük ilk sezonun ilk bölümünü beğendim. Suskunlar’ı izlemiş birisi olarak da ‘aşağı yukarı’ aynı uyarladıklarını söyleyebilirim. İşin içine biraz Amerikan sosu dahil olmuş tabii ki.
Dürüst olmak gerekirse de dizinin ilk bölümünü “Bu kısım Suskunlar’da vardı, bu kısmı değiştirmişler,” edasında izledim. Suskunlar’ı izleyip de uyarlamasını kıyaslamadan izleyebilenleri tebrik ediyorum. Bu nedenle yazının devamı daha çok karşılaştırmalar üzerinden gidecek gibi.
1) Dizinin hikâyesini ilk olarak 1988’de Houston, Texas’ta açıyoruz; karşımızda da beş çocuk var: Jackson, Gil, Shawn, Boots ve Jessie. Günümüzle arada 25 yıldan fazla zaman var ve izleyen bilir, bizde bu kadar zaman farkı yoktu. Ama Game of Silence kadrosundaki oyuncuların yaşları buna zaten uygun.
Sorun mu? Tabii ki değil.
2) Bizdeki Ecevit karakterine denk gelen Jackson beklediğimden iyiydi, hatta buna şaşırdım da. İtiraf edeyim, Ecevit benim Suskunlar’daki favori karakterlerim arasında ilk üçte değildi. İlk bölümle ilgili Amerikan yorumlarına biraz göz gezdirdim; çoğu kişinin üzerinde anlaşamadığı karakter tam da Jackson olmuş. Şaşırdığımı söyleyemeyeceğim. David Lyons beyimiz ise elinden geleni yapmış.
3) Şaşırmadığım bir diğer nokta ise aynı yabancı yorumlarında çoğunluğun sevdiği veya üstünde konuştuğu karakterin Bilal’in karşılığı Gil olması. En azından oyuncusuna garezi olmayanların tabii ki. Bazı zamanlarda gereksiz fevri davranışlar gösterdiğini düşünsem bile karakteri olması gerektiği gibi çıkartmışlar.
Devamı: http://www.ranini.tv/ilk-bakis/14138/1/game-of-silence-ben-hic-unutmadim-unutamam

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder