14 Haziran 2016 Salı

Alternatif hikayeleri sevenler için çarpıcı yabancı diziler listesi


Bazı diziler malumunuz, konularıyla veya içeriğiyle cesaret isteyen, özen gerektiren yapımlar oluyorlar. Tabiri caiz ise de çarpıcı, daha çok seksi, genellikle alışılmadık, her zaman veya her yerde göremeyeceğimiz konulara odaklanan dizilerden bahsediyorum. En kibar tanımıyla da bizim ülkede izle(ye)meyeceğimiz, hem RTUK amcanın asla izi vermeyeceği hem de Total'i hedefleyen yayıncıların kolayca "bize uymaz" diyeceği şeylerden, yani aynı zamanda yabancı dizilerden. Dışarıda daha rahat veya açık fikirli bir ortam olduğundan her sene ve sezonda birçok farklı temalara odaklanmış dizi karşımıza geliyor.

Ben de, hayatta ne varsa dramanın iştigal konusu olabilir diyenler için son dönemde karşımıza gelen bu farklı temalara odaklanan dizileri derlemek istedim. Son dönem derken de hala devam eden veya kısa bir süre önce bitmiş dizileri, yeni başlamışlarsa bile en geç geçtiğimiz yaz başından bu yaza kadarki aralıkta başlamış diziler listede olacak. Yoksa listenin bir tarafında Queer as Folk'un olması işten bile değildi. 

Başlamadan söylemiş de olayım 'çarpık' değil, sahiden de daha çok çarpıcı veya alışılmadık olanı kastediyorum. Çünkü listedekiler tamamen veya biraz olsun izlediğim ve beğendiğim/ beğenilen diziler olduğundan bu listedeler zaten. Yani bir nevi tavsiye listesi ve tanıtım işlevini de görüyor.

Başlayalım bakalım...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder