1 Eylül 2013 Pazar

AnAliz : Pretty Little LiArs 4.5′un ArdınAn

pretty_little_liars_season_4
ABC Family’nin akıl sağlığına zarar dizisi Pretty Little Liars, geçtğimiz günlerde 4×12′yi de yayınlayarak sezon arasına girdi. 22 Ekim’de alışılageldiği üzere Cadılar Bayramı bölümü için geri dönecek ama sonrasında Ocak’a kadar yine yok. Ben de daha önce 3. sezon bittiğinde yazdığım gibi diziyle ilgili bir analiz yazısı yazayım dedim.
#Not# Muhtemelen duymuşsunuzdur ama PLL’ye 4. sezon onayı verilirken 5. sezon onayı da verildi. Üstüne Ravenswood adlı bir spin-off (uzantı) dizi için de kanal yeşil ışık yaktı. Yani Rosewood’un komşu kasabasında geçecek bir dizi için. 22 Ekim’deki Cadılar Bayramı bölümüyle aynı gün o da yayın hayatına merhaba diyecek.
1209207_10151601509180233_335782150_n35177
Dizinin uzantı özelliği de ilk kez Spencer ve Toby’nin bir ipucunun peşinden kasabayı ziyaret etmesi üzerine kurulmuş oldu. Sezon arası bölümünde de haliyle oradaydık, ki Cadılar Bayramı’nda da orada olacağız. Yetmemiş olacak ki Caleb karakterini de PLL’den oraya transfer etme kararı aldılar, geçişi Cadılar Bayramı bölümü ile olacak.
#Not2# Pretty Little Liars yayınlanırken Twitter’dan neredeyse 1.9 milyon tweet atılmış ve bu bir dizi bölümü için rekor. Hele bölümün son dakikasındaki ‘o’ kırılma noktasında 70.000 civarı atılmış. Zaten tweet rekoru 1 milyon civarı ile PLL’de ve 3. sezon finalindeydi ama dizi kendi rekorunu geliştirmiş oldu.
Ayrıca Amerika ve Dünya genelinde 38 farklı hashtag de trend olmuş. Hatta o son dakika ile ilgili malum olansa saatlerce  WW Trends oldu. Kaç kişi izlemeden spoiler yedi merak etmiyor değilim, iyi ki onlardan olmadım.
PrettyLittleLiarsIntertitle-crop2-600x191
#Not3# Geçtiğimiz 11 Ağustos’ta Teen Choice Ödülleri vardı, hatta Lucy Hale de Darren Criss ile birlikte gecenin sunuculuğunu yaptı. Gecenin sonunda dizi toplam 6 dalda ödül aldı: En İyi Drama, En İyi Yaz Dizisi, En İyi Drama Erkek (Ian Harding), En İyi Drama Kadın (Troian Bellisario), En İyi Kötü (Janel Parrish), En İyi Yaz TV Starı Erkek (Keegan Allen), En İyi Yaz Starı Kadın (Lucy Hale).
Yazıyı daha önceki gibi başlıklarla birlikte devam ettirmek istiyorum. Tabii ki 4×12 dahil spoiler dozu ağır bir yazı olacak, baştan uyarım.
ispiyon3

1) Aria:

aria-montgomery-and-pretty-little-liars-gallery1Bu kızın hayat draması EzrA üstüne kurulu malumunuz, ki bundan bir önceki analizde de bahsetmiştim. Açıkçası ayrılıklarının yarım sezon da olsa keyfini sürmekten de olsa mutlu oldum. Daha doğrusu Jake kısmını sevmiş olabilirim. Ama tabii sonunda renksiz film-şiir olayı derken ruh ikizi olayına bağlayıp gitti gene Ezra’nın yanına ‘akıllı’. Bölümün son dakikasında da kibar tabirle belasını bulmuş görünüyor. Ama bu kısmından daha aşağıda bahsedeceğim.
Bu ikisinin elbet bir araya geleceği belliydi, tahmin etmesi kahin işi değil. Ama ben Malcolm’un Ezra’nın oğlu olmaması olayını beklemiyordum, aklımda ‘Aşk engel tanımaz!‘ temalı bir şeyler vardı. Bu da olur artık.
#Bu arada# Ian Harding’e ağlamak yakışıyormuş, adama sempatim arttı.

2) Emily:

PrettyLittleLiars_LesPersonnages_EmilyFieldsGeçen sezonun mezarlık olayından dolayı en safıydı, bu sezonun da en şansızı bu oldu. Şu vakte kadar kızların başına baya bir şey geldi de daha önce arabayla gelişine birinin evine de dalınmamıştı. Kötü bir şey ama ben izlerken kendimi gülmekten alamadım. Omzunu incetmekten dolayı yüzme sıkıntısı da ayrı dert. Böyle geleceği karartan talihsizliklerden de hiç hoşlanmam, iyi halt oldu!
Paige konusuna girmiyorum, zira ikisini bir türlü sevemedim çift olarak. Homofobik olabilecek son insanlardanım ama bunlarınki olmamış işte. Ayrılsalar kılım kıpırdamayabilir.
#Bu arada# Sezon arasının en güzel diyaloğu ondan geldi bence: “Alison yaşıyorsa biz kimin cenazesine gittik?” … Bunlar farkında olmadan kendilerininkine bile gitmiş olabilir, hiç şaşırmam.

3) Hanna:

ASHLEY BENSONKimse kusura bakmasın, bu sezonun açık ara en akılsızı bu kız oldu. 4 sezondur “A” ile uğraşmaktan devreleri yanmış galiba ki o silahı toprağa gömmek dolayısıyla ortadan kaldırabileceğini düşündü ve kendisini dünya karmaşanın içine soktu. Bu kadar olaydan hiç mi ders almadı da böyle bir yönteme başvurdu, hala aklım almış değil. Annesini içeriden çıkarmak için suçu üstlenmesi hamlesi hiç fena değildi, hazırlığı da güzeldi ama asıl süper olan şey Mona’nın şaşırtmaca yaparak olanı biteni Hanna’dan devralmasıydı.
Wilden’a da aferin, adamın ölüsü de dirisi de ayrı dert. Daha önce ölüp de bu kadar dert olan başka biri olmamıştı. Alison’ı tenzih ediyorum.
Caleb konusuna da tıpkı Paige gibi girmemek lazım aslında. Bu ikisi birbirini hak etmiyor, ama kim hangisini etmiyor, şu an pek karar veremedim. Caleb yakında Ravenswood’un karakteri olacağı için devam eden bir ilişkileri olacaksa bile bir sekteye uğrama olacaktır.

4) Spencer:

spencer_hastings-1024x1024-600x600Geçen sezonki “A” Team” macerasıyala insanın aklını akldıkları için bu yarının daha durgun geçmesini bekliyordum, öyle oldu. Daha çok Emily ve Hanna’ya yöneldiler zaten. Ama söylemezsem de içimde kalır: Allah bu kızı diğerlerinin başından eksik etmesin. Ona rağmen bu kadar şey oluyor, düşünün bir de olmasaymış neler olurmuş.
Geçen sezonun ikinci yarısı Toby’yi söylemek konusunda ikilemde kalmıştı, şimdi de Toby’nin annesi konusunda ortada kalmış oldu, ama bu seferki daha hafif geçti. Hem ben seviyorum da bu çifti. Melissa’nın suçlu görünmesi ve annesinin Hanna’nın davasına girmesi, E.Lamb/Dr. Palmer olayı da teferruat oldu. Ama bence birçok kişinin katılacağı bir noktada nirvanaya ulaştık yine: O papağanın sesinin telefon numarası olduğunu anlaması? Vay be!

5) ‘A’ ve Red Coat:

rs_560x415-130828104556-1024.Ezra-Harding-A-PLL2.mh.082813
Pretty Little Liars’ın resmi Facebook sayfası birkaç gün önceden dizide şu zamana kadar ortaya çıkan en önemli şeyleri 10 madde altında sıralamaya başlamıştı. Ama öncesinde, sonuncusunun “The Biggest Reveal Yet is Coming!” (Şimdiye Kadarki En Büyük Sır Ortaya Çıkacak!) sloganıyla ortaya çıkacağını ilan etmişlerdi. Sonunda da gördük ne olduğunu…
tumblr_mftr1uU6qc1rdm0boo1_500
EzrA olduğuna şaşırılır mı? Olabilir ama imkansız olmadığı da bir gerçek. Şahsen ben bayıldım böyle bir olay olmasına da. Karakterini de severim zaten.
Birçok bakımdan dizinin geleceğini de karıştırır böylesi durum. Herkes de zaten oturmuş bunu tartışıyor. Hatta Ezra’nın ikizi olduğuna kadar vardıran çıktı. En makul teori de onun Toby gibi olduğu, ama bana pek gerçekçi gelmiyor. Yani PLL senaristlerinin aynı şeyi ikinci kez deneyeceklerini sanmıyorum.
Hatırlarsanız geçenki Cadılar Bayramı bölümünde “Senin ne işin var burada?“-vari bir girişle en olmadık anda ortaya çıkmıştı. Olan biten her şey Ezra’nın şehre gelmesiyle başladı. Bu ve bunun gibi şeyleri düşündükçe insanın kafasına daha bir yatar oluyor ama muhtemelen bu işin içinden de daha fazlası çıkacak.
h
Gelelim Red Coat konusuna. Hep tek bir kişi bu kadar şeye nasıl yetişiyor deyip dururdum bu dizi için. Önce A Team olayı çıktı, şimdi de 2 Red Coat. Birinin Cece olduğu gösterildi, gerçek Red Coat olmasa bile yardımcı olarak düşünülebilir bence. Peki diğeri?
Onun da Alison olduğunu düşündürdüler ama bana niyeyse pek öyle gelmiyor. Sanki bir başkası. Pretty Little Liars’ın insana düşündürttükleri konusunda şaşırtmaca yapma kariyeri bir yana, aklımı kurcalayan bir nokta da var: Wren’in çizimi. Hastanedeyken Red Coat çizmi yaparken ‘siyah‘ saçlı birini çizmişti.
tumblr_mrk93h5Img1rzt41jo1_500
Bir de yine bir karmaşaya gireceğim ama aklıma İkizler Teorisi de geliyor. Haberi olmayanlar alttaki resimlerden sonrasına geçebilirler.
Alison’ın gerçekten yaşıyor olmasını çok istediğimden olsa gerek, temkinli gideyim diyorum. Çünkü yaşlı kadının söyledikleri doğruysa gerçekten yaşıyor demektir, ama mezardan çıkardığı ya ikizse? Belki öyle değil, belki de yalan söylüyor. Ama doğruysa ve eğer ikiz değil de Alison’sa, ikiz o günün neresine nasıl girdi? Çünkü ilk başta bulunan ceset için yapılan araştırma sonucu Alison’a ait denmişti, dolayısıyla o ikizin yine bir yerlere girmesi gerek bence.
Eğer ikizse de bu Alison’ı iptal eder, bu da ayrı bir karmaşa. Mezardaki kemiklerin araştırmasının saptırılması, aslında tamamen bir başkasına ait olması ihtimalini düşünmek bile istemiyorum! Çık çıkabilirsen artık. Bu da beni geçen seferki yazının getirdiği yere getiriyor:
Alison pijama partisinin olduğu günü kaç saat olarak yaşadı? Bir gün kaç saat sayın seyirciler?!
993690_556525884405815_1619096646_n
1174734_10151598600065233_752326836_n
Lucy Hale’in bölümden sonra EzrA için yayınladığı resim
Son olarak, yazıyı kapatmadan önce dizinin yapımcısının ertesi gün verdiği röportajın ana başlıklarını sıralayayım diyorum. Ben analizi bunu yok sayarak yazdım aslında, çünkü daha önce “Toby A Team’de” olayından sonra verdikleri röportajda “Toby’nin kızlardan nefret etmek için sahici nedenleri var, neden gerçekten olmasın ki?” tarzında bir şeyi savunmuşlar, sonra da bilerek şaşırtmaca yaptıklarını kabul etmişlerdi.
Bu seferki söylediklerinin gerçek olduğu üzerinde özellikle duruyorlar. Umarım da öyle olur:
++ Ezra’nın “A” olarak ortaya çıkışı ‘çok gerçek’, hile yok. Toby’de yaşananlar gibi de değil. Ama arkasında daha fazlası da var tabii ki. Bunları da ağırlıklı olarak Sezon 4B’de öğreneceğiz.
++ Toby-Spencer gibi Aria’nın da bunu öğrenmesi biraz sürecek. Bu durumdan dolayı kızlar içinde en tehlikeli durumda olacak olan da o zaten. Jake de ortalarda olmaya devam edecek.
944782_10151600619220233_1494582847_n
++ Alison’ın yaşadığı üzerine olanlar şu an için ‘bir kadının sözleri’, kesin doğrulama yapılmamış. (Zorla küfrettirecekler bunlar kendilerine). Kızlar Alison olayının peşinden gideceklermiş.
++ Cadılar Bayramı bölümünde Ezra ve onunla ilgili şüphelerimize, Caleb’ın Ravenswood’ta neden kalması gerektiğine de değinilecekmiş. Mrs. Grunwald ve Alison konusundaysa “Eğer Alison orada olacaksa onu bulmadan oradan ayrılmayacaklar” denmiş.
999583_569148096482503_1927112009_n
7851_10151598763555233_1213322300_n
Sanırım şimdilik bu kadar. Yazıyı Pretty Little Liars’ın Cadılar Bayramı fragmanı ile kapatayım dedim. Artık 22 Ekim’e kadar herkese iyi beklemeler efendim…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder