4 Şubat 2015 Çarşamba

Gülü Seven Dikenine Katlanır - 3

image
Daha önceki iki yazıda The Bachelor ve The Bachelorette yarışmalarından, The Bachelorette sezonunu izlerken yaşanılanlardan ve yaşadıklarımdan bahsetmiştim. Şimdi sıra bu iki yarışmanın uzantısı Bachelor in Paradise’dan bahsetme ve toparlanma zamanı.

Efendim, The Bachelor ve The Bachelorette yarışmalarının getirilerinden pek bir memnun olan ABC, ineği daha fazla sağmak için ikisinden bir spin-off (uzantı) çıkarmayı da ihmal etmedi. Daha öncesinde yayınlanan Bachelor Pad adlı uzantı üçüncü sezon sonunda bitmiş ama onun yerine bu sefer Bachelor in Paradise’ı başlattılar. Hatta sezon sonunda ikinci sezon onayı da verdiler.

The Bachelorette bittikten kısa süre sonra. Hala yaz aylarındayız ve yeni dizi sezonu da açılmamış. Bu seferki formatsa şöyle: Bunda aşkı arayanlar önceki sezonlarda The Bachelor ve The Bachelorette’te yarışan yarışmacılar. Andy Dorfman’ın sezonundan da ikinci yazıda bahsi geçen Marcus da dahil olmak üzere dört erkek vardı mesela. Ben de The Bachelorette’in tadı damağında (?) kalmış birisi olarak belamı aradığımdan buna da devam ettim. Bu da şu çeşit bir şey oldu:

Birkaç erkek ve kadını Meksika’da bir adaya götürdüler. Survivor falan düşünmeyin, keyifler yerinde. Birbirleriyle tanışıp ‘kaynaşsınlar’ diye. Bunlar da başladılar. Her hafta sırayla iki kadın veya iki erkek kadroya katıldı ve o hafta diğer cinsten gül alamayan eksik iki kişi yarışmadan elendi. Toplamda da yedi hafta sürdü. Burada da diğer yarışmada olduğu gibi kıskançlık, seks, gözyaşı, kavga, komik durumlar vs. bir sürü bir şey oldu. (Evet, seks de oldu!) Yine Bu Tarz Benim misali Amerika ile birlikte izledik işte beraber.

Peki farkı?

Eski yarışmacılar olduğundan hepsinde biraz olsun bir deneyim var bir kere. Ayrıca merkezde bir erkek-bir kadın olmadığından aynı kişiden hoşlanma durumları da daha fazla sorun çıkarmadi. Bir hafta birisiyle çıkan kız veya erkek diğer hafta diğerine sardırdı. Eh, her hafta yeni gelen erkekler veya kadınlar da olduğundan bir kızın üç erkek arasında tercih yapma konusunda düşündüğü oldu, o derece. Tam pembe dizi işi yani.
Manhattan Map. 1000 parça. Ravensburger Puzzle.Manhattan Map. 1000 parça. Ravensburger Puzzle.

Yarışmacılardan bir adamın sevgilisi olduğu halde oraya geldiği ortaya çıktı. Kızlardan birinin yarışma öncesi kamera arkası ekipten biriyle sevgili olduğu için kendisini erkenden kasti olarak elettirdiği tespit edildi. Böylece haftalar ilerledi. Yedinci haftaya geldiğimizde ise The Bachelorette misali ufak bir seks skandalı yaşandı. Şimdi şöyle:
The Bachelorette’te/The Bachelor’da finale iki hafta kala ‘Fantasy Suite’ haftası olduğundan bahsetmiştim. Merkezdeki kız/erkek kalanlarla bir yerleri gezip ardından yemeğe gidiyor, oradan da ‘canı ne isterse’ yapmak üzere bir süit odaya geçiyorlar. Kamerasız bir alan. Bu olay Bachelor in Paradise’da son hafta ve final kararı için kullanıldı. Üç yarışmanın da sunucusu Chris Harrison, yarışmadaki çiftlere yarışma dışında da birlikte olmak istediğiniz birisi varsa, onunla süite girme konusunda bir karar verin gibisinden bir konuşma yaptı. Sonuçta altı çift gibi görünen çiftten üçü süit konusunda karar kıldılar. Diğerleri ayrıldı.

Marcus/Lacy. Cody/Michelle. Robert/Sarah. Güzel bir gün geçirdikten sonra girdiler birlikte süite. Ertesi gün yarışma bitecek, ortaya çıktı ki, daha doğrusu Sarah açık açık anlattı ki Robert kendisiyle süitte sevişmek istememiş. Kız da aşağılandığını düşünerek adamı terk etti. Kız ağlıyor, adamı gözyaşı bastı; ben de bilgisayar başında gülme krizine girmiş durumdayım. Kötü bir durum ama ne yapayım, elimde değil. Yarışmadan sonra bir kere dışarı çıkmışlar ama olanların hayaleti izin vermeyince devamını getirememişler.

Ha bu arada, üstteki puzzle ne alaka derseniz, kendisini Bachelor in Paradise ile birlikte yapmaya başladım ve büyük bir kısmını bir yandan yarışmayı izlerken bitiriverdim. Çerçeveli şekilde salon duvarında da duruyor.

Diğer iki çift ise ertesi gün süit çıkışı hayatlarından gayet memnundular. Hatta iki kız aralarında seks değerlendirmesi bile yaptılar. Yani bir fantasy süit bölümü daha boş geçmemiş oldu… Orada olduğumdan değil, ABC kızların konuşmayı bipleyerek yayınladı, oradan biliyorum. Hatta Cody’nin… Neyse, o kısmı da bana kalsın. Yarışma sonunda, Andy sezonunda dördüncü olarak elenen Marcus, bir de Lacy’ye bir yüzük eşliğinde teklifte bulundu ve şu an nişanlılar.
Marcus ve Lacy. Hala birlikteler.Marcus ve Lacy. Hala birlikteler.
Cody ve Michelle de hala birlikteler.Cody ve Michelle de hala birlikteler.

Önceki yazının sonunda bu yazı dizisini yazmaya başlamak için Ocak’ı beklediğimden bahsetmiştim. Bekledim, çünkü The Bachelor zamanı geldi. 5 Ocak’ta (bugun) ilk bölümü geliyor. Üçüncü yazının yayını ne zamana olacak bilmiyorum ama ben özellikle ilk bölüm yayını gerçekleşmeden yazıp bitirmek istiyordum; öyle de oldu.

The Bachelor’da yarışacak Andy döneminden damat adayı ise girişte de resmi olan Chris Soules. 33 yaşında. Iowa’lı bir çiftçi. Allah affetsin, adamı gördüğümden beri “Kızım, bu sana gitmez; lütfen şu adamı ele,” deyip durdum. Kaçıncı olarak elendi dersiniz? Üçüncü. Andy fantasy suite bölümünde kendisiyle odaya gitmek istemeyip yol verdi. Yarışma sırasında Andy’ye isimsiz ve romantik mektuplar yazdığı ortaya çıkmıştı. Yetmedi Andy ailesiyle tanışmaya Iowa’nın ‘tarlalarına’ –Tanrım sen affet- geldiğinde kız için uçak kaldırdı.

Adam oradan aldı yürüdü, Bachelor oldu başımıza. Adama uyuz olurken ilk bölümü nasıl izler de sonunu görürüm, o kadar kız Iowa’nın tarlalarına gelin gelmek için bunun etrafında nasıl dolanacak gibi sorular kafamda uçuşmuyor değil. Merakım ağır bastığından ilk bölüme bakayım diyorum, kafa dağıtmak istiyorsanız siz de buyurun.

Not: Daha önce bahsetmedim ama Andy de The Bachelor’da üçüncü olarak elenmiş. Hatta fantasy suitein ertesi sabahı damat Juan Pablo’nun kendisine ‘kötü’ davrandığını söyleyerek yarışmadan çıkmış. Akılsız adamın bir de diğer kızlardan birisiyle güzel vakit geçirdiğinden Andy’ye bahsetmesi var. Valla bazı erkekler fazla kafasız sayın seyirciler.

Not 2: The Bachelorette ülkemizde Dizimax Entertainment’te yayınlanıyor. Gerçi onlar yarışma bittikten bir süre sonra yayını başlatıp hafta içi her gün şeklinde yayın yaptılar. The Bachelor ise Home and Entertainment’ta yayınlanıyor; yine Digiturk’te. Ayrıca eski sezonları Home TV’nin yayınladığı da olmuş. İngilizce altyazı olup olmayacağı belli olmayan bir program ama günlük hayat dili kullanıldığından anlaması hiç de zor olmuyor.

Böyle yani efendim. XOXO.
image

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder