22 Kasım 2016 Salı

Fantastik Canavarlar Nelerdir Ve Biz Bunları Nerede Buluruz?


Harry Potter serisinin son kitabı raflarda yerini aldığında takvimlerimiz 2007 yılını gösteriyordu, son filmin vizyona girişinden bu yana da beş yıl zaman geçmiş durumda. Sevgili J.K. Rowling seri bittiğinde devamı gelmeyecek dese de tabii ki öyle bir şey olmadı. 19 yıl sonrasında geçen tiyatro oyunu ve senaryoya dayalı kitap şimdilik bir köşede duruversin, karşımıza Harry'nin hikayesinden 65 yıl kadar öncesinde geçen yepyeni bir film geldi: Fantastik Canavarlar Nelerdir, Nerede Bulunurlar.

Ben de 18 Kasım'da vizyona giren filmi kısa süre önce izleme imkanı yakaladım ve hakkında biraz çene çalmak istiyorum.

Filmin temelinde yatan fikir, aslında hem yeni hem de değil. Bilenler elbet vardır zaten, Rowling hayır amaçlı Harry'nin ders kitabı olarak bildiğimiz Fantastik Canavarlar Nelerdir, Nerede Bulunurlar'ı yazmıştı ve kitap 2001'de yayınlanmıştı. Her şey dahil 65 sayfalık bir kitap, hatta Harry'nin kullandığı kitapmış gibi bir kurgusu var. Birkaç ay önce okuma fırsatım olduydu, sahiden de bildiğimiz ders kitabı işte ama içinde ilginç bilgiler de var.

Sevgili Rowling de bu kitabın içindeki bazı bilgileri kullanıp yeni karakterler eşliğinde yoğurup film senaryosu yazdı. Başrole de ders kitabının yazarı Newt Scamander karakterini canlandırması için Oscar ödülü oyuncu Eddie Redmayne getirildi. Hatta ilk film vizyona girmeden önce üçleme olan serinin beşlemeye çıktığı da açıklandı. Yetmedi, ikinci filmin hazırlıklarına da başladı.

Sanıyorum bu kadar girizgah ve tanıtım yeter. Ben geleyim filme...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder