7 Haziran 2015 Pazar

The Vampire Diaries 6x21: İntikam düğün günü yenen bir yemektir

Hangi kutlama olaysız geçti ki sizinki de geçsin?Hangi kutlama olaysız geçti ki sizinki de geçsin?
Bir kez daha bir bölümün ardından merhabalar efendim. Az önce arşive bakarken fark ettim, bu yazı siteye The Vampire Diaries ile ilgili yazdığım 41. yazı olmuş. Bir ekstrayı saymazsak da bu sefer haftaya yayınlanacak olan sezon finali 41. yazı olacakmış. O nedenle 41 kere maşallah deyip bu dizinin artık sezon finali yapmasını istediğimi bir kez daha belirteyim ve bölüme geçeyim:

Ekstra 1: Kısa süre önce kesinleşti: Julie Plec teyze The CW’ya eş zamanlı üçüncü dizisini, yani Cordon’u sattı. Eylül’de ya da sezon ortasında izleyeceğiz. Konusunu daha önce şurada yazmıştım. Bu haber ayrıca şu demek oluyor, dizide Kai’yi oynayan Chris Wood o dizinin başrolünde olacağı için gelecek haftaki sezon finalinde başına her türlü bela gelebilir. Kardeş dizi The Originals’ın Dahlia’sı da kadroda. Yani…Anladınız.

Ekstra 2: Daha önce Ian-Nikki evliliğinde basına ilk yansıyan uzaktan çekilmiş flu resimlere yer verebilmiştim. Nihayet düzgün bir tane de geldi. Ayrıca birkaç gün önce düzenlenen bir TVD panelinde yer alanlardan biri olan Ian,  orada bulunan eşi Nikki ile panel sırasında öpüşmüşler. Bunu niye yazdım bilmiyorum, ama hazır yazmışken bari olayın görüntüsünü de koyayım.

Bu dizinin sezon finaline girmesini istememin nedenleri içinde tabii ki bu ikisinin evliliği, Nina’nın alakalı-alakasız ayrılığı ve hepsinden önemlisi fanların tüm bu olanlara verdiği saçma sapan tepkiler var. İlk başta biraz bozulmuştum ama Nina Dobrev iyi yapmış gitmekle, hatta az bile yapmış. Şunlar umarım tez zamanda çoluk çocuk da yapar, herkes de bir rahatlar veya susar. Dinimiz amen.
Sahi ne diyordum ben?
a) Bölümü Bonnie’nin rüya olduğu gayet belli olan içinde Kai-Lily ikilisini barındıran kâbusuyla açtı Malum olacağını anlamak için de alim olmaya gerek yoktu zaten. Ama yalan yok, nasılını merak ediyordum. Bonnie aleti yok ettiği için bir çıkış yolu yok görünse de ‘açık kapı’ muhabbeti yaratıp Kai’yi yardımsız kendiliğinden çıkardılar. Sanki kedi kaçıyor… Sonra da bölümün sonu camlara şenlik oldu. Ama bu kısım reklamlardan sonra…

b) Ben sezon finaline kalabileceğini düşünsem de Jo-Alaric düğünü bölümün merkezindeydi. Hamileliğin üstüne düğün stresini ekleyen, hatta bir ara fenalaşan Jo ve nedime Elena’nın yanına bir de düğün organizatörü Caroline eklendi. Bölümden sonra fragmana baktığımdan geleceğini biliyordum, zaten bir zahmet Jo-Alaric düğününe de gelsindi. Ama güzel de oldu tabii. Damon’ın insan olma kararına beklediğim ve en mantıklı olan cevabı verdi; etraftan özür dilemeye Elena üzerinden başladı ve erkek tarafını da kontrole almak dahil olmak üzere işe koyuldu.

c) Bölümün bir merkezi düğünse diğer merkezi de insan olma konusu tabii. Salvatore kardeşler düğüne hala zaman varken birlikte zaman geçirmek için uzaklaştı Stefan pek de şaşırmadığım bir şekilde kendi insan gibi yaşama deneyiminde kullandığı eve götürerek nasıl bir hayatın onu beklediğini göstermeye girişti. Bu kısımda fikrin bir tarafında Elena’nın olmasından ve bu durumu Damon’ın da konu uzamadan öğrenmesinden memnun kaldım. Gayet güzel “Saçmalama lütfen,” göstergesiydi ama anlamadı bizimki.
Adam gözümüzün önünde çöktü.Adam gözümüzün önünde çöktü.
d) Bir sonraki durak, dekorasyonu kontrol eden Caroline’ın bu sefer Tyler ile arayı düzeltmeye çalışmasıydı. Bazen diyorum fazla mı üstüne gidiyorum diye ama yok yani. Tyler’ın Stefan’ı katarak ‘eski sevgilimin yeni sevgilisi’ başlıklı konuşması biraz ezikç Caroline ile totalde iyi kötü toparlayıp eski normal ve birbirlerine laf yetiştirir hallerine döndükleri söylenebilir.

Diğer taraftan Liv kısmıysa komikti. Tamam, “Burada ne işin var?” sorusunu şaşkınlığına vereyim ama Liv ile ayrılırlarken Liv’i anlayabildiğimi yazmıştım; hala da düşüncem değişmedi. Gelecek bölüm içinde barışırlar da Tyler öyle mi gider bilmiyorum ama Tyler-Liv konusunu azıcık daha işlerlerse güzel olur.

Ekstra 3: Michael Trevino’nun kadrosuna girdiği The Kingmakers’a ABC onay verMEdiğini açıkladı. Yani bundan sonra onu daha hangi dizide görürüz bilmiyorum ama Eylül’de görmeyeceğimiz kesin gibi bir şey.
* Geldik sırada Damon’ın insan haliyle ilgili görüntülere. Güzel aktardıklarını düşündüğümden beğendim. Tabii bu Damon’ın insan olmasını istemiyor olmamdan da olabilir, konu aşk olunca duygusuzluğum tuttuğu için de olabilir. Stefan nihayetinde elinden geleni yaptı; aslına bakarsak aşağı yukarı bence başarılı da sayılırdı. Ama ne zaman Damon yaşlı, tartışan ama nihayetinde birbirlerini sevdikleri için kısa sürede aralarını düzelten o çifti gördü; her şey yalan oldu. Döndük hooop başa.

İyi halt oldu. İnsan olmayacağını tahmin ederek izliyorsan sinir olmadan edemiyorsun işte. Ardından da gidip Elena’ya kararını açıkladı. Yetmedi, ‘samanlığı’ hem kelime hem de mecaz anlamda seyran bile yaptılar!
e) Eh, bir de Steroline konusu var tabii ki. Ben böyle bir şey beklediğimden dolayı hazırlıklıydım ama bu ‘uzatma’ olayına da sinir olmaya başladım artı Anladık, Nina’nın ayrılışından sonra diziyi ayakta tutalım diyorsunuz ama böylece tutuyor musunuz, batırıyor musunuz belli değil. Sahneye gelirsek:

Bir kontrol manyağını en iyi başka bir kontrol manyağı anlar. Kontrolü bırakamayacağını söyleyen Caroline’ı derinden anlıyorum gerçekten. Her ne kadar Steroline olayını desteklesem de söylediklerinde mantık vardı. Ama diğer yandan bu derece kontrollü olmanın sonu da belli, bir oyunbozan genellikle de pat diye çıkıverip planlarınızın içine ediveriyor. Sonra her şeyi baştan toparlamaya girişiyorsunuz.

Onun durumunda da Stefan işte, eninde sonunda da ipleri gevşetecek. Tabii bunun için Stefan’ın da ‘o cümleyi’ bir zahmet söylemesi gerek.

f) Lily’den kurtulmaya kalkan Matt-Bonnie ikilisinin planı da elbette işe yaramadı. Zaten yarasaydı izlediğim diziden şüphe edecektim. Anladık ki Lily bir şekilde kaçmış Hatta bence Kai’nin çıkardığı da açıktı. Sonrasında bu ikili birden fenalaşıp bayıldılar. Tabii bir de Jo’nun bu sırada düğünde bir ara kendisini öldürmeye kalkan babasıyla arasını düzeltme olayı var. Yabancı dizileri izlemenin insanları normal olmayan olaylara alıştırmasına bazen bayılıyorum.

Ve nihayet düğün zamanı geliyor ve çatıyor. Sonuç: Kai.

Buluşma yerine yanına Enzo’yu alarak sanırım cadı-vampirlerle buluşmak için giden Lily karşısında kimseyi bulamadı. Bu sırada Kai ise bayılan Bonnie’den çaldığı büyüyle düğünü gizlice basıp önce Jo’yu bıçakladı, sonra da düğünü resmen yerle bir etti ve bu sırada ‘insan’ Elena yaralanarak yere düştü. Böylece de bölümü kapatmış olduk.

Gelecek haftaki sezon finalinde de olanların devamını izleyeceğiz işte. Bir şekilde en azından Elena ve Tyler’a, yani Michael ve Nina’ya da veda edeceğiz. Nihayetinde sezonu da kapatacağız. Haftaya görüşmek üzere efendim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder