7 Haziran 2015 Pazar

The Vampire Diaries 6x18: Şey vardı zaten…

Verilen bir aylık son aranın ardından geri dönen The Vampire Diaries’in bir bölümünden daha merhabalar efendim. Ayılıp bayılmasam da dönüş olarak fena bulmadığım bir bölümü daha arkamızda bırakmış olduk; geriye de kaldı dört tane. Bölüme gelmeden önce her zamanki gibi diziyle ilgili ekstralara yer vereyim dedim ama olan bitenden dolayı çok uzayacağından bu sefer bölüm yazısının sonuna aldım. Okumak isteyen bölümden sonra diğer sayfalardan yazıya devam edebilir.

Aradan önceki bölümde Stefan’ın insanlığını açmak için Lily’yi hapis dünyadan getirme planına girişilmiş; plan başarılı yürümüş ama Kai bu sefer o dünyada kalan olmuştu. Ayrıca Caroline nihayet kontrolü bırakıp Stefan’a katılmıştı. Tabii bir de Enzo-Sarah konusu var… Bonnie, Alaric ve Liv’in olmadığı bu bölüm de olayın devamını yürüttü. (IMDB’ye göre Liv 20. ve 21. bölümlerde yer alıyor görünüyor.)

.
 Enzo ve Lily Salvatore:
Öncelikle itiraf edeyim, tatildeyken okuduğum bir yazıdan dolayı ben Enzo’nun yaratıcısının Lily olduğunu biliyordum. O yüzden şaşırmadım ama bağlantıyı beğendim. Çok iyi şaşırdı ve yansıttı. Ama bu olayda da şunlar oldu:

1) Enzo’ya takık olduğumdan olabilir ama nankörlük dozu bana fazla geldi. Tüberkülozdan ölmene bir hafta kala kadın seni kurtarmış işte, belanı mı arıyorsun? Zaten geri dönülmeyecek şekilde ölüyordun, halini beğenmiyorsan öldüreydin kendini bitseydi ızdırabın. Bazı insanlar vampirliğin kıymetini bilmiyorlar.
2) Stefan’a olan halen belirsiz ve gereksiz takıntısı. Üstelik Lily’nin kim olduğunu hala bilmiyor bu şaşkın. Zaten bir yerde Enzo’nun Stefan’a fazla taktığı gerçeğinin Julie Plec’in de dikkatini çektiğini okudum. Bu konuda batırdılar da artık olan oldu.
Merak ettiğim de şu: Sarah gerçekten gitti mi? Enzo Sarah’a bütün hikâyeyi anlattı, yetmedi o arada kendi hikâyesini de geriye dönüşler eşliğinde işledik. Başka bir yere gönderecekti ama sanki işlemi bitirmediler gibi geldi. Eğer bu Sarah hikâyesi bu kadarcıksa hiç komik değil demek istiyorum; daha Damon öğrenmedi! Ayrıca bu konuda bir Stefan-Enzo yüzleşmesi olması gerekecek. Tabii reklamlardan sonra değil, Caroline’ı kurtardıktan sonra…

Not: Bütün olanlar Enzo’nun ölmesini istiyor olduğum gerçeğini değiştirmedi. Ama bu sezonluk kota doldu sanırım…
Gelelim asıl konuya:

.
 Stefan, Caroline ve İnsanlığa Geçiş:
Bölümün başında iki barmeni yediler. Afiyet kan şeker olsun, gözüm yok. Hastane dolmaya başladığından Jo ile Elena’ya ekstra iş çıktı. Sonra karaoke macerasına atılıp bulundukları yerdeki öğrencileri etki altına aldılar. Bu sırada sahneye polislik eğitimine girişen Matt ve Tyler girdi. Caroline’ın triviasında eğlendim ben ama sonrasında işler kanlanınca pek hoş olmadı. Bilen bilir, ben Matt’i severim. Dizideki numunelik insan olarak kalmasını da istiyorum. Tamam, parmağındaki yüzüğün sağladığı bir garanti var ama her şeyin de bir oluru ve sınırı var!

Nihai ‘klişe’ sonuç: Bu Tyler harbiden gerizekalı.

Hala öğrenemedi, öğrenemeden de gidiverecek. Bir de Matt’in “Vampirlerden nefret ederken avantajını kullanamam,” demesi galiba beni biraz çarptı. Öylesi bir çocuğu da bu hale getirdiler nihayet. Bakalım bu nefret bizi daha nereye götürecek… Matt ve Tyler konusunun bittiği noktada da Damon-Lily ve tedavi konusu başlıyor elbet. Tek tek gidersek:
1) Damon’ın annesinin limanda olduğu gün onlara dönüyor olduğunu düşünmüş olmasına ben güldüm. Hiç yazık çocuğa moduna da giremedim valla. Ben duygusuzum o ayrı da bununki de biraz saflık oldu kuzum.
2) Oğullarına verdiği değeri kaybeden Lily’nin Stefan’a söylediği sözlerin aslında Damon’dan çıkmış olması, bölümün en iyi anıydı sanırım. Stefan’ın annesiyle olan o ilk karşılaşma anını da üste taşımış oldular. İşe yaraması kolay oldu gibi ama itiraz etmeyeceğim. ‘Ripper’ vurgusunu atlamadıkları iyi oldu ama.
3) Julie Plec'in tür yaratma kombinasyonları Gossip Girl’ün çift yaratma kombinasyonları gibi; ne ararsan var. Dizinin bütün tarihi boyunca aşmadıkları bir sınır varsa o da “Bir kişi hem cadı, hem de vampir olamaz.” olandı. Ama Plec teyze resmen sistemin açığını bularak bunu da halletti. Gerçi sistem dediğim şey de kendisinin yarattığı sistem ya neyse.

Gemini’den kovulan, sonra Lily sayesinde cadı-vampire dönüşen altı kişinin yardımı ve Damon’ın anlaşma gereği Lily’ye verdiği araç sayesinde 1903’e geri dönüp arkadaş kurtarma olacak gibi duruyor. Tabii Jo’nun deyimiyle ‘Kai’nin bir de vampir özelliği olanından altı tanesinin’ ortada sorunsuz dolanması beklendik olmasa gerek.

4) Tedavi. Damon hala söylemiş değil; sezon finali için malzeme yarattıklarını ve Elena’nın kullanacağını düşünüyorum ama konuya giriş yapsalar fena olmaz hani. Bölümde Elena’nın hamilelik düşüncelerine dalıverdiler mesela. Gerçi Lily’de patlasa da itiraz etmem hani. Bu anne olayının sonu hiç iyi bitmeyecek gibi zaten…

Bölüm bu şekildeydi yani. Gelecek bölümde Stefan katkısıyla Caroline’ın insanlığının açılmasının üzerine gideceğiz. Lily’nin arkadaşlarını geri getirme çabası eşliğinde tahminen Kai konusu bir kez daha karşımıza çıkacak ve Bonnie de işin içine dahil olacak. Yani sezon finaline yaklaştığımız için ortalık ciddi biçimde karışıverecek…

IMDB’ye göre Kai’yi oynayan Chris Wood, sezonun son üç bölümünde görünüyor ama belki 19’un da bir yerinden çıkabilir, belli mi olur? Ayrıca Julie Plec, kendisinin The CW’ya hazırladığı ve Mayıs’ta onay alırsa izleyeceğimiz yeni dizisi Cordon’un başrolünde yer alacağı çok önceden açıklanan Chris Wood’un, sezon sonunda diziden ayrılıp ayrılmayacağına dair bir soruyu yanıtsız bırakmış. (Tanrım, bu nasıl bir cümle oldu böyle...)
Ben en iyisi bölüm yorumunu bitireyim artık. Bundan sonrasında dileyene bir aylık tatilde olanlarla ilgili ekstralar olacak:
Ekstra 1:
Şimdiye kadar duymadıysanız duyun, dizinin Elena’sı Nina Dobrev bu sezon sonunda ayrılıyor. Altı sezonluk anlaşmasını yenilememeye karar vermiş. Instagram hesabından da uzun ve güzel bir veda notu yazmış. Başrol demeyin yani, oluyor. Hatta ondan beridir diğer oyuncularla olan son sahnelerine dair veya elveda başlıklı resimler paylaşıyor.

[Tüm bu olay da Paskalya sırasında birlikte tatil yapan ekibin tatili bittikten sonra ortaya çıktı. Sadece tatil değil, ayrıca vedaymış.]

Elena benim için oldum olası favori bir karakter olmadı; genellikle de bayık bulurum zaten. Vampire dönüşmesi bile sonucu değiştirmemişti. Ama oldum olası Nina Dobrev’i seven ve oyunculuğunu takdir eden biri oldum. Veda notunda da bahsettiği gibi Elena, Katherine, Tatia ve Amara gibi dört farklı karaktere başarıyla hayat vermek kolay bir durum değil. Ayrıca klasik bir düşünceyle dizi, her şeyin merkezindeki ana damar karakterini kaybetmiş olacak…

Delena ve bazıları için Stelena da başka konu; bu durumu ortadan kaldıracak olmaları dizinin geleceği için de bir muammaya yol açacak. “Elena olmazsa dizi biter ama.”  cümlesi nasıl bir sonuç verecek göreceğiz. Hali hazırda yedinci sezon onayı var. Ben kendi düşüncelerim açısından dizinin Türkiye Facebook fan sayfasındaki şu postu buraya bırakıyorum. Sonlara doğru çarptı biraz.

Not: Dizinin ana üçlüsünden birinin yedinci sezon anlaşmasını henüz imzalamadığı haberi geçen yaz gelmişti ve ayrılık dedikodusu çıkmıştı. Hatta ben Paul mu ki diye düşünmüştüm ama Nina çıktı...
Ekstra 2:

Dizinin Tyler’ı Michael Trevino da ayrılıyor. Veda tatilinde o da vardı. Yalnız henüz ikisinin nasıl ayrılacakları belli değil. Hatta Julie Plec, “Elena’nın nasıl veda edeceğini tahmin edeni görürsem onu yemeğe çıkarmak isterim. Bunu tahmin edebilen zaten senaristlik de yapmalı.” demiş. Ben sadece öldürmeyeceklerini ve Elena’nın tedaviyi kabul edeceği kısmı düşündüm. Zaten tercihim Nina’nın canlı, Michael’ın ölü olarak ayrılması. Madem gidiyor, Tyler’dan hepten kurtuluruz.

Ayrıca haberiniz olsun, Michael şimdiden yeni bir dizinin kadrosuna da girdi. Yayınlanacağı kesinleşmedi, Mayıs içinde belli olacak ama konusu şöyle: Kız kardeşi elit bir üniversitede ilk yılındayken ölü bulunan genç bir adam, yeni bir kimlikle gizlice okula ve onun yüzyıllık gizli derneğine sızıyor; kardeşinin ölümünü araştırmaya başlıyor. ABC’nin yeni Revenge’i olarak düşünülüyor, zira Revenge’in bu sezon sonu final yapacağı neredeyse kesinleşti.

Bu kadar da değil: Üstteki resimde gördüğümüz, kardeş dizi The Originals’ta kurt adam Aiden’ı canlandıran ve karakteri ‘hala’ hayatta olan Colin Woodell ve TVD’de bir süre Caroline ile aralarında bir şeyler olan ve sonra çatlak üniversite profesörü Wes’in vampire dönüştürdüğü Jesse’yi oynayan Kendrick Sampson da dizinin kadrosunda. Dizinin yapımcısı kadın, Instragram’ında kadroya dair resimler paylaşıyor. Hatta True Blood’ın Pam’i Kristin Bauer de kadroda.

Ekstra 3:

Dizinin Bonnie’si Kat Graham ile ilgili de From the Top isimli bir dizinin yapımcılığını ve başrolünü üstlendiğine dair bir haber geldi. Diziyle ilgili pek bir şey yok ortalıkta, belki de minidir ama Twitter hesabından çeşitli paylaşımlar yapılıyor şimdiden. Ama diğer tarafta da yeni sezon için anlaşmayı imzalamış olması var. Zaten bu kadar şeyden sonra o da gitmiyordur herhalde.

Üstelik daha yayınlayacak bir kanal yok veya yayınlanacağı kesin değil. İkisinde birden yer alabileceği durumunu müzik çalışmalarını da hesaba katarak eledim. Proje gerçeğe döner de oraya geçerse nasılsa haberimiz olur. Konu: Hollywood’ta dansçılık yapanların heyecan verici dünyalarına içten bir bakış.
Ekstra 4:

Sürpriz bozan olsam mı diye düşündüm ama Elena’nın gidişinden sonra anlamı kalmayacak sanırım; zaten diziyi izleyen birinin aklından geçen bir durumdur. Kat Graham dizi tatildeyken, 23 Mart’ta “Bamon ;)” yazılı bir tweet attı. Dizinin bu sezonki 21. bölüm senaristi Brian Young da tweete “Sen ne yaptın?” şeklinde bir cevap verdi. Yani umut var…

Benim tercihim Elena henüz ortalıklardayken Damon’ın Bonnie’ye kayması olurdu ama Nina ayrılacağına göre bir alternatif olacaktır. Stefan-Caroline gibi biraz sünen bir anlatım ve arkadaşlıktan ilerleyen bir şekilde. Hatta Caroline’ın annesinin ölümü = Elena’nın gidişi. Tabii Nina’dan sonra diziye ne olacağı belli değil, o ayrı.

Ekstra 5:
Bildiğimiz Salvatore Evi var ya hani, artık yok. Orijinal adı Glen Ridge Hall olan ve Stefan-Damon ikilisinin evi olarak sezonlardır izlediğimiz güzelim konak, sahiplerinin aldığı kararla yıkıldı. Şuradan duruma bakabilirsiniz. Sezon finalinde evleri başlarına mı yıkılacak, taşınıp başka yerde yaşamaya mı başlayacaklar, yoksa stüdyo yaratımı bir yer mi olacak orası muamma. Ancak sonuçta ev puf oldu gitti. Dizinin tatildeyken altıncı sezon çekimlerini bitirdiği detayını da ekleyip artık gideyim.

Bu yazı yaşlandırdı beni. Şey vardı zaten bir ay ara verip bir de başrolü kaybedecek… ☺ Görüşmek üzere efendim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder