7 Haziran 2015 Pazar

The Vampire Diaries 6x19: Beş Yıl Sonra Kendinizi Nerede Görüyorsunuz?

Sezonu bitirmemize az bir vakit kala bir The Vampire Diaries bölümünden daha merhabalar efendim. Şahsen artık 14 Mayıs’ı sabırla bekler bir hale geldim, sanırım sıcak basmaya başladığından. Gerçi yaşadığım şehre daha 48 saat önce kar yağdı ama olsun. Bu haftanın bölümüne gelirsek, genel olarak fena değildi ama bölümün sonunu saçma bulduğumu şimdiden söylemeden edemeyeceğim. Anlaşılan Nina Dobrev’in, yani Elena’nın sezon finalinde diziden ayrılacağını biliyor olmak izlerken bir şeyleri değiştirmiş.

Ekstra konusunda kotamı geçen bölümün yazısında doldurup bir de aştığımı düşündüğüm için bu bölümü pas geçeyim diyorum. Zaten bir ayda olacağı kadar oluverdi. Gelelim bölüme:

Geçen bölümü Stefan’ın insanlığını açmasıyla kapatmıştık. Matt, Stefan-Caroline ikilisinin de içinde olduğu bir olayda Tyler yüzünden yaralandı. Karşımıza bir cadı-vampir kavramı çıkıverdi. Bir de Enzo’nun yaratıcısının Lily olması var. Kai, Tyler ve Liv’in olmadığı bölümde de bu sefer Caroline’a eğilerek devam ettik:

Stefan öncelikle insanlığı hala kapalı numarasıyla Caroline’ın karşısına çıktı ve her şey ‘gayet’ yolunda giderken bulundukları motel odasına Damon gelerek hem onu hem de inandırıcı olsun diye Stefan’ı bayıltıverdi. Ardından da hop üç gün sonrasındayız. Bulundukları motel vampirlere dayanıklı hale getirilmiş ve bildiğimiz o ‘kurutma’ prosedürü Caroline’ın ve güya Stefan’ın üzerinde uygulanıyor. Başarılı mı? Böylesi işler dizinin sonunda çözüldüğü için ilk başta işe yaramadı, ki itiraz da etmedim. Bütün süreç sırasında benim üstünde durduğum şunlardı:
Yetişkinlerin gençlere yakalandıklarında utanmalarına bayılıyorum.Yetişkinlerin gençlere yakalandıklarında utanmalarına bayılıyorum.

1) Caroline’ın uyandığı yataktaki yorganın üstünde bulunan kanların görüntüsünü pek bir beğendim. Bu dizayn olmuş.
2) Caroline’ın bulunduğu yerden kaçmayı başardığına dair yaptıkları numarayı ucuz buldum.
3) Caroline’ın annesinin mektubunun yanmasına biraz bozuldum; ne gerek vardı şimdi bu tarzda bir dramaya?
4) Caroline’ın annesinin hatırası üzerinden yapılan insanlık açma sahneleri güzeldi de itiraf edeyim; ben Elena’nınkini ve Matt’in sahte ölümüne dair sahneleri daha çok sevmiştim. Ama diğer yandan da İnsanlığı Kapalı Caroline > İnsanlığı Kapalı Elena.
5) Bu dizinin senaryosunun Caroline-Stefan olayını uzatmasından içim çürüdü. İlk önce insanlığı kapatma, şimdi de açma bir şeyleri berbat etti. Bölümde Caroine ile sevişmek istemeyen Stefan bile gösterdiler. Ay yeter!
Caroline’ın şimdilik bir süre toparlanması gerekecek. Zaten Candice Accola gelecek bölümün fragmanında veya kadrosunda aktif olarak da görünmüyor. Bu hikâyeye 21. bölümle birlikte devam ederiz gibi duruyor.

Elena’nın Stefan-Caroline ikilisini öğrendiğindeki surat ifadesi de kayıtlara geçsin.Elena’nın Stefan-Caroline ikilisini öğrendiğindeki surat ifadesi de kayıtlara geçsin.

Gelelim diğer malum konuya:

Damon Lily’ye geçiş sağlamaya yarayan aleti verdiğinde ben geçen bölüm sonunda uyandırdığı cadı-vampirleri 1903’e gitmek için kullanacağını düşünmüştüm. Ama Kai misali geçiş için bir yerlerden büyü bulmak zorunda oldukları için ya direkt olarak Bonnie’yi kullanacaklar ya da Bonnie’nin peşine düşüp onun büyüsünden yararlanmayı deneyecekler. Bu bölümde şimdilik bu açıya girmedik, muhtemelen bir sonrakinde olacak ama Bonnie elbette olayın nereye varacağını anlayıp karşı atağa geçiverdi.

Lily’ye randevu verip Salvatore evinde aramaya koyuldu ve biraz son saniyede olsa da aleti ele geçiriverdi. Bunun faturası elbette annesinin tedaviyi ele geçirip yok etmekle tehdit ettiği Damon’a çıktı. Mecbur Bonnie’nin karşısına çıktı ve beğendiğim ölçüde bir hesaplaşma içine girdiler. Ben bu ikisinin kavga etmesini özlemişim valla. Sonuçta Bonnie “Ne halin varsa gör.” tavrıyla aleti Damon’a verdi ama Damon Lily’ye vermek istemediğinden onun gazabını üstüne çekti.

Bu durum da bende şu tarz düşüncelere neden oldu:
Acaba kutudan yüzük çıksa tepkisi ne olurdu?Acaba kutudan yüzük çıksa tepkisi ne olurdu?

1) Damon’ın tedaviyi verirse Elena ile bir ömür geçiremeyeceği gün gibi belliyken ve bu nedenle istemiyor olduğu da açıkken niye sakız gibi uzattılar bu konuyu?

2) Beş yıl sonraki hayatları üzerinden konuşan Elena ve Damon halleri sıkıcı değil miydi? Bu konuda Caroline ile aynı duyguları paylaştığım doğru.

3) Damon’ın bölüm sonundaki “Ben de seninle insan olacağım.” karşılığı. Romantik olduğunu hiç düşünmüyorum, hatta bana baya aptallık gibi geldi. Vampirliğini şu dizide en seven kişinin aşk için bundan vazgeçmesini de sanırım kabul edemedim.

Tabii bütün bunlar benim duygusuzluğumun eseri de olabilir; hatta muhtemelen öyledir. Ama girişte de dediğim gibi Nina Dobrev’in ayrılıp da diğerlerinin diziye devam edeceklerini bilmek bir şeyleri değiştirdi. Damon’ın dediğine “Yav he he.” tepkisi verdim. Yedinci sezonda Elena’sız insan bir Damon izlemek? Tanrı korusun. Bu işi bozalım lütfen.

Gelecek bölümde ağırlıklı Elena ve Tedavi temalı bir bölüm izleyeceğiz gibi duruyor zaten. Bir de Kai ve Lİly konusuna gireriz herhalde artık. Lily demişken, gitmeden bir de Lily-Enzo konusuna bakalım:
Sizi bilmem de ikisini ayrı ayrı sevmiyor olsam da beraberlerken güzel olduklarını düşünmeye başladım. Terk edildiğini düşünen Enzo’nun 100 yıllık hapis hikâyesini öğrendikten sonra yumuşaması da cabası. Üstelik yetmedi, 1903’e geri dönüş yolu tıkanan Lily, yeniden kontrolünü kaybettiğinde yardım için Enzo’ya gitti ve yeniden yan yana gelmiş oldular.

Ben her ne kadar bağlı olsa da Enzo’nun tamamen Lily’nin yanında olacağına ikna olmuş değilim. Zaten daha Enzo’nun ‘küçük’ sırrının diğerlerince öğrenilmesi var. Damon’ın vereceği tepkiyi de merak etmiyor değilim hani. Bir de hala hatırlayan varsa Sarah ile ilgili bir Enzo-Stefan konuşması olması gerek.
Yani böyleydi işte bu bölüm de. Haftaya son sahnenin umarım toparlandığı bir bölümün ardından görüşmek dileğiyle; ben gideyim artık efendim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder