7 Haziran 2015 Pazar

The Vampire Diaries 6x22 (Sezon finali): Gidiyorum bütün aşklar yüreğimde

The Vampire Diaries’in epeydir beklenen ve nihayet zamanı gelen sezon finalinden merhabalar efendim. Haklarını vereyim, düşündüğümden daha iyi kurtarıp toparladıkları bir bölümle izleyici karşısına çıkmışlar. Çemkirdiğim yerler olsa da nihayetinde olan biten ancak bu şekilde toplanırdı tepkisi verdim. Yazı konusundaysa şimdiden uyarayım, büyük ihtimalle fazla uzun sürecek. Hatta sonunda Caroline Dries’ın bölümden sonra verdiği röportajdan da azıcık bahsedeceğim. Başlayalım bakalım.

Ekstra 1: 14 Mayıs’ta The CW’nun yeni sezon programıyla ilgili tanıtımı vardı ve oradan çıkana göre kardeş dizi The Originals, bundan sonra Pazartesi değil de Perşembe günü TVD’nin arkasından yayınlanacak. Ayrıca kanalın başkanı beyefendinin lafına göre kendisi iki erkek kardeş üzerine kurulu bir dizi olarak TVD’nin uzun yıllar devam etmesini istediğini söylemiş ve Supernatural örneğini vermiş.

Adamı duyan da TVD ve Supernatural’ı sanki benzer iki dizi falan zanneder... Bakalım reyting beyefendiyi ne kadar haklı çıkaracak?

Ekstra 2: Julie Plec teyzenin, başrollerinden birinin Chris Wood olduğu yeni dizisi Containment’ın (eski adıyla Cordonfragmanı yayınlandı. Dizi, sezon ortasında yayına girecek. Bu arada aynı Julie Plec, EW’ya konuşup şimdiden yedinci sezonu sekizinciye bağlayacak şeyler düşündüğünü ve diziyi bu sezon sonlandırmayı düşünmediğini açıklamış.

Bölümleri yazmasından çok denk geldikçe ekstraları yazmasını özleyeceğim galiba. Bölüme gelirsek:
Geçen bölümü Kai’nin hapis dünyadan kaçması ve düğünü basıp mahvetmesi ile kapatmıştık. Teker teker ve mümkün olduğunca sıradan devam edersek:
Containment’ta görüşürüz şekerim.Containment’ta görüşürüz şekerim.
1)Elena: Bir numara elbette onun hakkı. Yere yığılmıştı ve vampir kanının işe yaramazlığı nedeniyle kendini hastanede buldu. Damon da tabii ki başında. Bir kez daha anladım ki eski davalar yüzünden diziden ayrılmasa bile Nina iyi ki gitmiş. Ian’a yanında Nina varken ciddi katlanamaz olmuşum ben. Adamı seviyorum, kadını da ayrı seviyorum ama yan yanayken yok, olmuyor. ‘O his’ henüz kaybolmuş değil.

Not 1: Nina Dobrev’in son zamanları ve ayrılığıyla ilgili verdiği bir röportaj. Ian ile dost bir modda olmaları hoşuma gidiyor, yalan yok; ama bu, olan biteni değiştirmiyor sayın seyirciler.

2) Kai: Psikopat dediğin böyle olacak işte. 1994’ün hapis dünyasından dönmeyi ailesinden intikam almak için isteyen Kai, kendini öldürmek suretiyle istediğine ulaştı. Sadece basit bir kuralı uygulayarak: Gemini meclisinin lideri ölürse, meclisteki diğer herkes de ölür.

Varan 1: Kai.

3)Liv: Bünyeme ağır geldi efendim benim. Liv’e üzüldüm, Tyler’a da sanırım epeydir ilk kez acıdım. Kai düğünü dağıtınca Tyler’ı da karnına cam girmiş olarak bulduk.

Daha önce Tyler kurta dönüşmesin diye onun, ölümüne sebep olmak üzere olduğu adamın hayatına son veren Liv, bu sefer de Tyler’ın hayatı kurtulsun diye Kai’nin yaptığından dolayı zaten ölecekken kurt adama dönüşerek kurtulsun diye Tyler’ın kendisini öldürmesine izin verdi. Bölümün dokunaklı ilk sahnesi buydu işte.

Varan 2: Liv.

4) Lily: Geçen bölüm sonu limanda kimseyi bulamamasıyla bırakmıştık; düğünden Caroline ve Stefan’ı aşıran Enzo sayesinde bu kısım da kendince bir cephe oluşturdu. Elena hastanede canıyla uğraşırken, Tyler da kendi cehennemini yaşarken… Gerçi tamam, Stefan’a itiraz etmem de Caroline’ı niye aldı bu süzme? O halde bile arabada sarılarak yatıyor halde onlara bulmamızı manidar bulduğum doğrudur.

Böylece ilk 9 dakika 22 saniye geçivermiş oldu. (Normalde bölümü bitirir de yazmaya başlarım, bir derece eş zamanlı gideyim dedim bu sefer.)
**** asdasdAilem dediği insanları limanda bulamayan Lily’nin Stefan ile konuşmasından iki gerçek ortaya çıktı: İlki, Lily’nin bu dizideki, hatta benim bu sezon izlediğim diziler içindeki en annelikten nasibini almamış kadın olduğu. Diğeri de Kai ile yaptığı anlaşma sonucunda Kai’nin cadı-vampire dönüştüğü. Güzel bir şaşırtmacaydı, beğendim. Gözümüzün önünde dirildi.

Her ne kadar yeni dizi yüzünden öleceğini bilerek izlesem de kar kardır.

5) Alaric: Bir Bonnie değil, olması da zor ama bu adamın başına de ne çok şey geldi ya. Üstelik hala da çekip gitmiş değil… Kai’nin bıçaklamasıyla birlikte Jo’yu ve bebeklerini kaybetmiş oldu. Rahmet dileme aşaması tamam da bir sorum var: O kadın yedek tekerlek koyar gibi araba bagajına mı koyulur? Öylece ortadan kaldırır gibi…

Böylece bahtsız Alaric, Jenna, Isobel ve Jo’yla birlikte üçüncü sevgilisini de ölüm yoluyla kaybetti.
Varan 2-3-4: Kai cadı-vampir olduğuna göre tekrardan sayı bire düştü. Ama Jo ve karnındaki ikizlerle mefta sayımız dörde çıktı.

6) Tyler: Sanırım bu sezon ilk kez bir işe yaradı. Kai vampire dönmüş olabilir, psikolojisi çökmüş Alaric silahıyla onu öldüremiyor olabilir ama herkesin bir zayıflığı var: Kurt haline dönen Tyler, gidip Kai’yi ısırdı. Artık vampir özelliği olan Kai’yi. Ortada Klaus da olmadığına göre?
Ama her güzel şeyin bu hayatta bir bedeli var:

* İzninizle OHA demek istiyorum, çünkü bunu cidden beklemiyordum. Bonnie’ye kendisini 1903’te bıraktığı için kızgın olan Kai, alacağı intikamın planını çok güzel özetledi: “Elena’nın hayatını Bonnie’ye bağladım; Bonnie yaşadıkça Elena koma halinde kalacak. Büyüyü bozmaya kalkan olursa ikisi de ölecek. Ama Bonnie’yi öldürürsen de uyandığında Elena’yı kaybedersin. Seç, beğen, al Damon.”

Böylece bölümün 18 dakika 2 saniyesini arkamızda bırakmış olduk.
7) Stefan: Elena’nın yatağı başındaki Stefan-Caroline konuşmasına ana fikir olarak ben hak verdim. Kardeşin sevgiliden hiç değilse teoride daha değerli olduğuna katılıyorum; gerçi ben ömründe kardeş istememiş bir tek çocuk olduğumdan ne derece uzman sayılırım tartışılır. Ama o sahnede Stefan-Elena ilişkisine iyi bir özetleme getirip Elena’yı onurlandırsalar da izlerken karşımda sanki Stefan değil de Nina Dobrev’in ayrılışını kurtarmaya çalışan bir Julie Plec’in olduğunu düşünmeden edemedim.

Sonunuz hayrolsun hepinizin…

8) Bonnie: Bu dizide hiç kimse dizini kırıp iki dakika yerinde oturamadığından Bonnie de bozulmaz büyüyü bozdurmaya Kai’nin karşısına çıktı. Büyüsüyle kurt ısırığını kapatıp hayallerimi yıkan Kai, Bonnie’ye karşı atak yapıp ardından topu seçim yapması gereken Damon’a attı.

Sonuç: Ben Damon’ın Bonnie’yi terk ettiğini yemedim, o kısım biraz belli gibiydi. Bir de Kai’nin kafasını koparmasına ‘azıcık’ bozulmuş olabilirim. Kalbine kazık saplayaydın olmaz mıydı? Gerçi Damon hangi işi benim kafamdaki gibi yaptı da bunu yapacaktı, o da başka konu.

* “Ölümüm büyüyü kalıcı hale getirdi.” Eline koluna sağlık, ben daha ne diyeyim artık? Dur buldum: Allah rahmet eylesin.
Varan 5: Kai. (Bu sefer kesin.)

Not 2: Chris Wood Contaiment’a katıldığından beri BonKai konusunu kafamdan atmış ve bunu bekler hale gelmiştim; ama izleyicilerin neden bu ikiliyi istediği bu bölümde de hissedilir bir haldeydi. Ayrıca E Online’ın yaptığı “Bonnie ile Damon’ın sevgili olmasını ister misiniz?” anketine %81.3 ile Hayır çıktığını biliyor muydunuz? Sonuca yorum yapmak istemiyorum.

Böylece dizide 26 dakika 43 saniye geçmiş oldu. The CW’nun verdiği reklam aralarına göre yazmak eğlenceliymiş.
9) Veda: Bölümün başından beri karakterlerin Mystic Falls’ın çeşitli bölgelerinde Elena ile geçen sahnelerini görsek de artık düzgünce elveda demenin zamanı geldi. Plan: Elena’yı bir tabuta koymak, tabutu güvende olması için Salvatore mezarlığına yerleştirmek, orayı da kanında tedavi olan Elena’ya kimsenin ulaşamaması için büyüyle kapatmak. Geri dönüş yok artık.

Sonuç: Herkes tabutu kapatmadan önce Elena’nın elini tuttu, bu sayede Elena ile geçen ‘son sahneler’ eşliğinde veda turuna başladık.

- Tyler’a gidip hayatının amacını ve ne yapması gerektiğini bulmasını söyledi. Tyler diziden ölerek çıkmamış oldu ama kurt haliyle yeni bir yaşama başlayacak.

- “Düğüne gelmek için uğraşıyordum, geç kaldım,” diye ortaya çıkıp ablasının gidişine yetişen Jeremy’yi görmek açıkçası güzel oldu. Bana bir ‘tamamlanmışlık’ hissi geldi.

- Damon-Elena ikilisinin son dansı. Bu çiftin belki de en sevdiğim anı Elena’nın birkaç sezon önce Damon ile yaptığı o meşhur dans. Sağlam bir elveda olduğunu saklayamayacağım. Ellerindeki malzemeyi iyi kullanmışlar.

- Alaric’e savaşmaktan vazgeçmemesini, Matt’e polis olması ve hayatta kalmaya devam etmesini, kızlara hayatlarını dolu dolu devam ettirmelerini söylemesini de sayarsak sanırım bir şey unutmadım.

10) Steroline: Uzatmaları kabak tadı vermesine verdi ama tabii ki atlamadılar. Damon-Elena dansı sırasında bir de bunları izledik. Sanırım Stefan da ilk kez Caroline derecesinde açık oldu ve “I love you,” haricinde her şeyi dedi. Bahsettiği “Seni bekleyeceğim,” sürecinin daha fazla uzamaması temennisini de buraya bırakayım o zaman.

Gerçi 22 bölümlük sezon. Elena-Damon birlikte oldular da başları beladan kurtuldu sanki. Ama yine de bir buçuk sezon boyunca insan bir şeyin olmasını bekleyince istemeyi bırakamıyor.

* Diziye gelecek sezon için biraz daha konu lazım olması gerektiğinden cadı-vampire dönüşen altı kişi nihayet ortaya çıktılar. Zekasını sevdiğim Kai, meğerse onların bulunduğu yeri büyüyle gizlemiş ama ölünce büyü kalmadı geriye tabii.

Böylece dizinin 41 dakika 6 saniyesini arkada bırakmış olduk. Kaldı geriye sadece bir dakika.
Canım sen hayırdır ya?Canım sen hayırdır ya?
* O son bir dakikaya verdiğim tepki resmin altında yazıyor. Yani son bir dakika olmadan bitirseniz ben kimsenin kızacağını sanmıyorum. Ne kadar atladık belli değil ama biraz zaman geçti haliyle…

Matt polis devriyesinde şehri dolanıyor, Mystic Falls harebe bir halde ve Damon saat kulesinin tepesinde. Geçen zaman aralığını bilmediğimizden tahmin yapmak biraz tuhaf ve yanlış kaçacak sanki. Ama cadı-vampirler yüzünden olmuş bir şeydir diye de düşünmedim değil hani.

Böyleydi yani sezon finali. 22 bölümlük bir sezonun daha sonuna Jo’nun hamile olduğu ikizleri de dahil ederek beş ölüyle (+Gemini meclis üyeleri) geldik. Bonnie yaşadığı sürece Elena’ya ve haliyle Nina’ya elveda demiş de olduk. Tahminen dizinin sonuna kadar da artık ölmeyecektir, çünkü Nina’yı dizinin final bölümü haricinde geri getirebileceklerine pek inanmıyorum. Dizinin sonunda Bonnie ‘bu sefer’ gerçekten ölebilir, bu sayede uyanan Elena ile Damon arasında bir mutlu son olabilir…

Artık biraz ara verme ve nefes alma zamanı. Ama kapatmadan önce:

Not 3: Girişte bahsettiğim röportajlardan satır başları: E Online ve TVLine:

- Çıkış sahnesini görmediğimiz Tyler, aslında Jeremy ile aynı arabaya binip de vampir avlamaya gitmek için ayrılıyormuş. Ama sonradan bu sahneyi çıkarmışlar. Nasıl çıktığını yeni sezon açılışında açıklayacaklarmış.
- Yeni sezona bizimkiler ile Lily ve arasındaki savaş konu olacakmış.
- Yazması en zor elveda sahnesi Stefan ile olanmış. Kendisinin favorisi de Bonnie’ninkiymiş. Ben pek seçemedim, hepsine özendikleri belliydi.
- TVLine röportajında yazana göre eğitiminizi tamamlayıp polisliğe başlamanız altı ay kadar sürüyormuş. Senarist de Matt’in hali hazırda bir süre çalıştığını ekleyivermiş. Yani yıllarca uzaklaşmış olmayacağımızı en azından tahmin edebiliriz.
Not 4: Geçtiğimiz sezon Ekranella’nın kuruluş süreciyle birlikte ilk beş bölümü iki yazıda toplamış, toplam 19 yazı yazmıştım. Bu sezonki 22 bölüme yazılan 22 yazıyla birlikte 41 bölüm Özetli Yorum yazısı olmuş oldu. 41 kere maşallah o zaman.Yayında, yapımda, editlemede ve okumada katkısı olan herkesin eline sağlık. Yazanla ilgili diyecek bir sözüm yok aslında, ama ona da haftaya başlayacak olan finallerinde başarılar dileyebilirim gibi geldi.

Kalın efendim sağlıcakla, bari size bir şey olmasın…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder